Thursday, April 25, 2013

LEGO vs EGO

Lego kalau kita ingat zaman kanak-kanak kita mesti ramai yang pernah main lego kan??? kalau ikutkan memang la lego nie permainan yang bagi kita jadi kreatif,  macam-macam kita boleh buat dengan lego, nak kereta?, rumah? tembok?pokoka? cikai-cikai pistol pun boleh buat guna lego.... heheehehe best kan sekarang pulak dah makin maju ada pulak LEGOLAND kat Johor tue dijadikan tempat perlancongan.. makin ramaila pelancong datang nak tengok macam mana LEGOLAND yang menjadi kemegahan di Malaysia nie. Berbanggalah kita dengan kemajuan walaupun kita tak dapat masuk tapi still tau tentang Legoland tue kan...

Ego heheheeh sape yang takde ego kene lak dalam diri kita sape kata dia tak ego memang bohong la. Semua ada Ego, lelaki perempuan sama je...Tapi kalau ikutkan Ego lelaki tue lagi tinggi dari wanita... tapi lelaki tak pernah nak mengaku dia egi dan susah nak rendahkan ego mereka. bagi wanita pulak bila dia ego biasanya dia xpernah sedari....tapi yang lelaki dapat kenalpasti....hehehehehe ego tinggi,ego randah paling senang la letakkan la ego itu ke bawah. sebab kalau kita letak tinggi-tinggi macam mana kalau kita bertemu mengadap Ilahi takkan nak ego jugak...

Ape kena mengena Lego dan Ego? heheheheeh kita ambik lego kita susun tinggi-tinggi mesti cantik jadinya...jadi bukit pokok tinggi atau bangunan tinggi...tapi datang orang lain tolak je binaan tersebut ape lagi jatuh la dia berderai hhaaaaaa kan dah pecah ape lagi marah la kan tapi pastue kita ambik susun balik buat yang baru....sama la macam ego kita bila dah biasa buat macam-macam bila orang kata kita salah kita tak mengaku dan kita akan tetap pendirian kita benar dan tak pernah nak kata kita salah...bila orang kata ego kita kata tak...tapi orang lagi tau...tapi bila dah bergaduh...dah hilang yang kita sayang baru nak menyesal kata kita ego dan mula la ego tue berkecai tapi bila dah ok kita naikkan.....hehehehehehe kalau pompuan biasanya lelaki diamkan je tengok ego perempuan dia akan kata dia je betul pastue dia taknak akui ape isi hati..taknak mengaku keadaan dia sendiri,.... tak percaya dengan perasaan dia tue la ego wanita.....

Jadi semua pernah main Lego, semua ada ego.....sama-samalah kita cari jalan nak kawal keegoan dan cari kewangan nak pegi Legoland heheeheheheheh

1 comment:

Nur Yasmin said...

hahaha... nice entry here..
sgt bagus ayt terakhir tu.suke3...
teringin jugak na pi legoland..
haih,, lmbt lgi lee nmpknye. hoho..
ego?? hurm...yup.
kalau xkawal, mcmne hubungn kite ngn Allah ek?
thanks for the adviced :D