Wednesday, December 30, 2009

Seluruh Jiwaku Pergi....

Dalam meniti kehidupan yang penuh ranjau berduri kadang2 kita akan tergelincir jatuh...walau sakit macam mana pun di tusuk duri perjalanan perlu diteruskan....kehidupan tetap kehidupan..namun tahun 2009 terlalu memberi erti yang mendalam dalam hidupku...segala kepedihan, kepahitan,kehilangan,kesakitan macam2 yang aku alami....aku kesedihan yang teramat sangat....aku tak pernah menyalahkan takdir.....tapi itulah hakikat hidup insan yang penuh dengan ujian.....

macam2 yang berlaku hahahaha.....ape pun yang jadi biarlah aku alami sendiri...aku memang ditakdirkan untuk bersendiri....sendiri untuk selamanya.... kesunyian menjadi peneman aku teruslah kau hadir dalam diriku...semua insan nak pergi dari aku....walau sedih macam mana pun aku.....aku tempuh kehidupan ini sehingga akhir hayat aku....kita pun tak tau panjang mana usia kita....kalau la ditakdirkan ini penulisan terakhir aku....aku mohon maaf pada semua...maaf segala kesilapan aku....halal kan segala2nya....

menghadapi 2010 dengn seluruh jiwaku pergi....xde ape lg yang tinggal...kepada keluarga aku terlalu menyayangi seluruh ahli keluarga aku....kepada rakan2 aku mintak maaf semua...dan kepada insan yang dah banyak jaga aku....bekorban demi aku aku hanya nak insan ini tahu aku terlalu sayangkan dia....aku xkan lupaka segala pengorbanan dan jasanya walaupun dalam perkenalan yang singkat....

aku gembira dengan diri sendiri....kehidupan 2010 mesti diteruskan....insan yang aku sayang nak aku jaga diri elok2.....walaupun seluruh jiwaku telah pergi 2009....ape yang aka berlaku 2010 kene jugak aku tempuhi.... hingga ke saat ini....perbagai persoalan bermain dalam diri...aku kena uraikan satu persatu...banyak..terlalu banyak....

tue la kehidupan aku sepanjang 2009....walau ape pun yang berlaku....2010 tetap hadir dalam hidup semua insan...selamat tinggal 2009 yang penuh kenangan.....selamat datang 2010 yang akan mencipta kenangan...
salam dari aku....

No comments: