Wednesday, October 28, 2009

Kemaafan

dalam menjalani kehidupan seharian...kita sering melakukan kesilapan samaada disengajakan atau tidak...namun kita tak pernah sedar bahawa kesilapan tue mungkin telah berlaku berulang kali...andai ada insan yang dapat memaafkan kita dengan kesilapan yang berulangkali kita lakukan..bersyukurlah...namun ingatlah bahawa setiap kali kita melakukan kesilapan ada yang akan merasa kecewa dengan apa yang telah kita lakukan...dalam sedar atau tidak perasaan kecewa itu menjadi pisau yang pedih menghiris hati yang lama memendam rasa...kebodohan diri menjadi punca kita melakukan kesilapan berulang-ulang tanpa diduga......perbuatan ini akan menyebabkan orang yang tersayang merasa kecewa dan akan melahirkan kekecewaan itu...aku tergolong dalam kelompok yang bodoh nie kot....bagus jugak la klu aku ada dalam senarai...aku memang tak pandai dalam segala hal yang pelik-pelik nie...aku ada hati dan perasaan aku dapat rasa apa yang orang rasa...namun kebodohan menjadikan aku seorang yang kadangkala kecewa dengan diri sendiri yang hanya nak puaskan hati orang tanpa memikirkan perasaan aku sendiri..
aku malas nak fikir benda2 nie....kan senang biarkan je aku macam nie....biarkan aku terus hidup dalam perangkap diri sendiri....

No comments: